Mastvoet

Moderator: amigo

Plaats reactie
Matthijs2505
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 24 jun 2022 12:16 pm
Contacteer:

Mastvoet

Bericht door Matthijs2505 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Matthijs en ik ben 22 jaar, en ik ben sinds afgelopen jaar trotse eigenaar van een Friendship 22. De mastvoet was bij de vorige eigenaar gebroken en hij heeft toen een stalen mastvoet laten maken. Deze is (zoals verwacht natuurlijk) al na één seizoen gaan roesten en ik ben daarom opzoek naar een nieuwe mastvoet.

Heeft iemand een idee waar ik een andere mastvoet kan kopen of laten maken (voor niet de hoofdprijs)?
Ik heb contact opgenomen met Seldenmast, zij hebben toentertijd de mast namelijk gemaakt maar zij hebben helaas ook geen mastvoeten meer voor dit model.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! Ik heb een foto van de gebroken mastvoet in de bijlage toegevoegd.

Met vriendelijke groet,
Matthijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Mastvoet

Bericht door admin »

Hallo Mathijs,
De mastenmaker kan geen nieuw exemplaar leveren. Dan zit er denk ik niets anders op dan hem opnieuw te laten namaken, maar ditmaal niet in staal maar in rvs. Duurder maar hij gaat veel langer mee en is ook een stuk betrouwbaarder.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar zoek in jouw omgeving naar een machinefabriek die dat kan.
Voor het geval dat je toch in het westen woont: in Leiden zit er een en die heet GOBA. Probeer die eens of zoek goed in je omgeving.

Het lijkt mij geen overbodige zaak als iedereen die met dit soort zaken te maken krijgt, de gevonden bedrijfjes, die dit soort dingen kan maken, op ons forum vermeldt. Steeds meer zeilers hebben daar behoefte aan!
Matthijs2505
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 24 jun 2022 12:16 pm
Contacteer:

Re: Mastvoet

Bericht door Matthijs2505 »

Ahh oke, dan ga ik daar naar opzoek, dankjewel!

Zo’n lijst kan inderdaad heel handig zijn! Ik kom zelf uit de Bommelerwaard dus Leiden is niet om de hoek helaas.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten