Kielzwaarden

Moderator: Reinier

Plaats reactie
micha B.
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 okt 2021 12:43 pm
Contacteer:

Kielzwaarden

Bericht door micha B. »

Hallo, ik ben nieuw hier en ook een nieuwe eigenaar van een FS 26 Bj.83 met een kielzwaard.
Alles is geweldig, behalve het zwaard: het is buitengewoon moeilijk om het uit de cockpit op te pakken, als je het zwaard tegelijkertijd onder water vouwt, werkt het. Heeft iemand enige ervaring?
Sorry voor mijn Nederlands, ik ben Duits en moet me helpen met Google translater.
Het zou geweldig zijn als iemand mij zou kunnen helpen!
Groeten uit Rottweil,

Michael
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Kielzwaarden

Bericht door admin »

In het Duits had je bericht ook gemogen. Velen kunnen dat wel lezen.
Met Google vertalen levert altijd een paar rare zinnen op, die moeilijk te begrijpen zijn.
Misschien een idee voor de volgende keer: schrijf een bericht in het Duits én in het Nederlands daaronder. Wat we niet begrijpen in het Nederlands kunnen we teruglezen hoe het in het Duits staat.
Dank voor je bericht.
micha B.
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 okt 2021 12:43 pm
Contacteer:

Re: Kielzwaarden

Bericht door micha B. »

Ja danke, mache ich gerne!
Ich fand es nur unhöflich, in ein Holländisches Forum gleich mit Deutsch einzusteigen. Also noch mal auf Deutsch:

Hallo, ich bin neu hier und auch ein neuer Eigner einer FS 26 mit Kielschwert, Bj. 83.
Alles gut bis auf das Kielschwert: Es lässt sich aus dem Cockpit mit dem Zug nicht oder nur sehr schwer bewegen, drückt man das Schwert unter Wasser hoch, kann man den Zug im Cockpit nachziehen.
Hat jeman eine Idee was man machen kann?

Grüße aus Rottweil, Michael
micha B.
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 okt 2021 12:43 pm
Contacteer:

Re: Kielzwaarden

Bericht door micha B. »

Habe die Lösung gefunden: Die Umlenkrolle unten vor der Vorschiffskoje war fest, mit etwas Bootsfett einfach zu lösen. Mit Butyl wieder eingestzt ist es wasserdicht und doch später wieder zu öffnen.

Gruß, Michael
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten