bouwnummer / bouwjaar / zeilnummer

Moderator: amigo

Plaats reactie
avanti2018
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 07 okt 2018 10:14 pm
Contacteer:

bouwnummer / bouwjaar / zeilnummer

Bericht door avanti2018 »

Hoi allemaal,
Ik heb in maart een friendship 22 , met de naam Avanti gekocht .
ligplaats was Naarden , met Hellevoetsluis op de spiegel geletterd.
De boot is geweldig , en wil hem gaan opknappen.
Ik vraag mij af of er mensen zijn , die weten hoeveel friendship 22 ers er gebouwd zijn ??
Eigenlijk wil ik het juiste zeilnummer weten wat bij de boot hoort. ?
In het grootzeil staat geen zeilteken , en zeilnummer.
In de kuip op het plaatje van de bouwer staat wel een bouwnummer 2011.
Kan er ook een bouwjaar worden vast gesteld??

Groet Robert
Wigle.van.der.Meer
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 9:35 pm
Contacteer:

Re: bouwnummer / bouwjaar / zeilnummer

Bericht door Wigle.van.der.Meer »

Hallo Robert,betreffende jou vraag over bouwno,jaar en zeilnummer van je FS 22 Avanti,kan ik je verwijzen naar
een eerder artikel op dit medium.en wel onder FS 26 van 18 mei j.l.
Of er ontbreken nog 2 cijfers of ze hebben alleen het bouwjaar aangegeven,in dat geval zou je een relatief nieuwe
boot hebben,maar die hoeft nu toch nog niet opgeknapt te worden!en een zeilnummer kun je daar niet van afleiden.
Maar eens mailen met de vorige eigenaar ! of dat iemand anders een suggestie heeft. groet Wigle.van.der.Meer.
jxd
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 jun 2021 3:08 pm
Contacteer:

Re: bouwnummer / bouwjaar / zeilnummer

Bericht door jxd »

Heeft iemand nog andere ideeën om het bouwjaar te achterhalen?

Van mijn FS22 kan ik ook geen bouwjaar vinden. Op het Friendship typeplaatje in de kuip staat geen bouwjaar/nummer. Alleen Friendship, jachtwerf Meijer, Balk. Heb ook geen nummer in het zeil. Waarom heeft Friendship het bouwjaar niet standaard op het typeplaatje staan?

Staat het nog ergens op een verborgen plek o.i.d. in de romp? Heb al op veel plaatsen gekeken. Het enige bouwnummer wat ik kan vinden staat op de mast. Ik heb de fabrikant van de mast alvast gemaild in de hoop het bouwjaar daarvan te achterhalen. Misschien kan ik ook nog een bouwjaar van het kooktoestel opzoeken o.i.d. Ik gok dat de boot van ergens jaren 80 is, maar ze zijn nog tot 1991 in Balk gemaakt. Het interieur ziet er nog netjes uit, netter dan de meeste andere FS22 exemplaren die ik op Marktplaats zie, maar dat kan natuurlijk ook komen door goed onderhoud.

Laatste vraag: weet iemand hoeveel FS22's er zijn gebouwd? Dit kan ik nl. ook nergens vinden, ook niet op de club site. Ik vermoed aardig groot aantal want ik kom ze vaak tegen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten