Hallo aangezien ook de vorige eigenaar niet weet wanneer de manchete is vervangen heb ik een offerte van de werf.€1650.
IK vind het nogal wat. Is dit reëel?
Gaat om een yanmar in een fr 28
Gr Ronald de Greef
Saildrive manchete vervangen
Moderator: admin
Re: Saildrive manchete vervangen
Zou toch even googelen. Zag aanbiedingen all-in van € 1300 tot ongeveer €980
Dat zijn all-in aanbiedingen, bij het bedrijf zelf. Kranen en alles.
Als ze komen, kost het een dag en moet je voorrijkosten betalen, uiteraard.
Deze bedrijven zaten allemaal in het "Westen"". In Friesland vond ik nog niet, maar je kunt deze aanbiedingen natuurlijk laten zien als je een offerte vraagt.
Kijk ook even bij de verzekeraars. Er staat nu ongeveer 13 jaar voor, in plaats van 5 of 7.
Verder heb ik gezocht naar ongelukken, die gebeurd zijn, maar er geen gevonden. In een winkel kreeg ik een horrorverhaal over plotseling kunnen zinken. Niets van terug gevonden.
Wel steeds dat de vervangen manchetten in nieuwstaat zijn, ook na jaren.
Enige schade was een boot, waar de saildrive als steun bij het takelen was gebruikt. Motorsteun afgebroken, manchet nog heel.
De kraag die je van onderen ziet is alleen voor de stroomlijn, begrijp ik. Hij zit aan de boot gekit, maar moet volgens mij weg bij controle.
Persoonlijk vind ik mijn Volvo Penta wel wat moeilijk bereikbaar bij de saildrive in de FS28. Maar dat kan ook aan mij(n leeftijd en buikje) liggen.
Dat zijn all-in aanbiedingen, bij het bedrijf zelf. Kranen en alles.
Als ze komen, kost het een dag en moet je voorrijkosten betalen, uiteraard.
Deze bedrijven zaten allemaal in het "Westen"". In Friesland vond ik nog niet, maar je kunt deze aanbiedingen natuurlijk laten zien als je een offerte vraagt.
Kijk ook even bij de verzekeraars. Er staat nu ongeveer 13 jaar voor, in plaats van 5 of 7.
Verder heb ik gezocht naar ongelukken, die gebeurd zijn, maar er geen gevonden. In een winkel kreeg ik een horrorverhaal over plotseling kunnen zinken. Niets van terug gevonden.
Wel steeds dat de vervangen manchetten in nieuwstaat zijn, ook na jaren.
Enige schade was een boot, waar de saildrive als steun bij het takelen was gebruikt. Motorsteun afgebroken, manchet nog heel.
De kraag die je van onderen ziet is alleen voor de stroomlijn, begrijp ik. Hij zit aan de boot gekit, maar moet volgens mij weg bij controle.
Persoonlijk vind ik mijn Volvo Penta wel wat moeilijk bereikbaar bij de saildrive in de FS28. Maar dat kan ook aan mij(n leeftijd en buikje) liggen.
Veel oude boten en auto's worden steeds mooier, nieuwe alleen maar ouder.
Goodewind FS 28 1980
Goodewind FS 28 1980
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten