Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Moderator: Reinier

Plaats reactie
elzo
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 jul 2015 1:05 pm
Contacteer:

Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Bericht door elzo »

Waarde Frienschipvrienden,
Ik heb onlangs een FS26 gekocht en vaar daar met veel plezier mee. Als probleem ervaren wij het gekruip om in de punt te slapen. Daarom wil ik gebruik maken van de mogelijkheid om de dubbele bed aan stuurboord te maken. De kussens zijn aanwezig maar de bodemplaat ontbreekt. Nu maak ik zelf wel een andere plaat. Maar kan iemand me vertellen hoe ik die stabiel krijg zodat hij er niet af glijdt. Heeft iemand een goed werkend systeem of oplossing? Dan zou ik daar graag gebruik van maken om dat na te maken.

Groet

Elzo
Reinier
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 20 sep 2015 2:25 pm
Contacteer:

Re: Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Bericht door Reinier »

Beste Enzo, in mijn Friendship de Hippo uit 1987 heb ik zo'n slaapplek. Hij ligt nu in Alphen a/d Rijn. Normaal op de Braassem. Je kan komen kijken. Reinier
elzo
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 jul 2015 1:05 pm
Contacteer:

Re: Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Bericht door elzo »

Dank voor het aanbod Reinier. Voorlopig ben ik niet in de buurt. Wellicht dat het een keer te plannen is. Ik woon niet direct in de omgeving van Alphen.
jancbos
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 5:53 pm
Contacteer:

Re: Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Bericht door jancbos »

Ik heb ook een dergelijk slaapplaats aan stuurboord. Je hebt een voetsteuntje nodig t.p.v. de vrije hoek van de plank. Aan de rechte zijde waar deze steunt op de vaste rand moet je op de hoeken een gaatje boren zodat je op beide hoeken een haring (van het kamperen) erin kunt schuiven om de plank stabiel te maken. Ik heb hiermee geen last meer van wegschuivende plank
LuukMeesters
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 31 okt 2014 8:23 pm
Contacteer:

Re: Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Bericht door LuukMeesters »

Beste Enzo,

Wij hebben het zo, je schuift de zitbank achter uit en legt/bevestigd deze aan de trap en legt er vervolgens een plaat tussen die je bevestig met pinnen. Hierna gebruik je het kussen in de hoek om de plaat mee dicht te leggen. Op deze wijze creëer je ook een klein koelkastje voor 3 flessen wijn neer te zetten want het plaatje dat op de trap komt te liggen is ook omhoog te klappen.

Mvg
Luuk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Friendship26
Spirant
elzo
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 jul 2015 1:05 pm
Contacteer:

Re: Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Bericht door elzo »

Dank je Luuk. Ik begrijp ook van andere reacties dat ik in de plaat en de rand gaatjes moet maken waar ik een spie in moet stoppen om verschuiven onmogelijk te maken. Ondersteun je die plank verder nog in het midden of steunt deze puur op de randen?

Groet

Elzo
Reinier
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 20 sep 2015 2:25 pm
Contacteer:

Re: Creëren dubbele slaapplek aan stuurboordzijde

Bericht door Reinier »

Bij de Hippo puur op de randen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten