Mastvoet friendship 28

Moderator: admin

Hunter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 dec 2021 6:29 pm
Contacteer:

Re: Mastvoet friendship 28

Bericht door Hunter »

admin schreef: di 01 feb 2022 11:17 am Met name de laatste zin vind ik wat moeilijk om te begrijpen.
Het schot heeft een afzonderlijke functie, nl. de vormvastheid van de boot bewerkstelligen. Dat de buis, waarop de mast rust, daar tegen aan staat is toeval. Die kun je met wat schroeven aan het schot vastzetten. Maar dat mag nooit de enige houvast zijn.
Screenshot_20220130-091841_Samsung Internet.jpg
Nu maakt het niet zoveel uit krijg met een zaagblad ook wel de staander weg vh schot als het geschroefd is. Heb wel moeite met de bovenkant staander die nu maar 8 cm in de bestaande uitsparing komt. Wil je een staande voet plaatsen die minimaal 18 cm wordt (zie foto) dat je klaarblijkelijk nog een stuk moet uitzagen/frezen uit polyester.Mis alleen in de bijlage foto hoe de voet aan de bovenkant is gemonteerd dan was voor mij het plaatje compleet.

Ps. U beschrijft dat de buis toeval is maar heeft toch wel degelijk een functie ?voor mastvoet verzakking SB . En net als zovele FSers geen verzakking maar wel haarscheuren polyester SB zijde mastvoet omdat de staander niet in het midden staat verlengde mast en dat wil ik voor zijn voordat het erger wordt

Groet Roan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten