Verroeste kielboutplaten

Moderators: hdegroot3, hdegroot

Plaats reactie
Symon
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 dec 2012 2:25 pm
Contacteer:

Verroeste kielboutplaten

Bericht door Symon »

Ik ben de trotse eigenaar van een friendship 33 1994 met vinkiel en een diepgang van 1.30 m, en zou graag advies willen over het volgende:
ik kom er achter dat de stalen plaatjes waaraan de kiel in het schip hangt verroest zijn, de vorige eigenaar heeft langdurig vocht/water in de ruimte waar de douchepomp is aangebracht, en onder de vloer laten staan, de bijgevoegde foto´s geven u hopelijk een duidelijk beeld van deze ongelukkige situatie.
Eigenlijk wil ik deze wel vervangen door RVS plaatjes zodat dit probleem zich in de toekomst niet meer voor zal doen.

Kunt u mij misschien vertellen hoe ik dit moet doen.
Het schip staat nu trouwens met zijn volledige gewicht op de kiel op een trailer.
Is het 1 voor 1 vervangen van de stalen plaatsjes door 10 mm RVS A4 wel een goede keuze omtrent de materiaalsterkte?
Is de kans op lekkage van buitenaf aanwezig wanneer ik deze plaatjes 1 voor 1 vervang, of valt dit mee?
Welke kit ik hiervoor zou moeten gebruiken?
Werkt deze kit laag ook als een soort pakking, en moet je de moeren later na uitharding nog vaster zetten?
Moet ik eventueel de moeren met een momentsleutel vastzetten, zo ja hoe vast moeten deze dan worden aangedraaid?

Ik zit hier eigenlijk best wel mee, en wil het graag op een professionele manier benaderen, vandaar mijn vraag aan u.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie,


Groeten Symon
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hdegroot
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 3:01 pm
Contacteer:

Re: Verroeste kielboutplaten

Bericht door hdegroot »

Beste Symon,
Ik heb zelf geen ervaring met het vervangen van de stalen kielplaten. Ik stel het volgende voor: ik ga de vraag breder voorleggen aan de Technische Groep FS33/ FS35 binnen de IFC en kom er snel op terug. Hopelijk komt daar iets van de leden op terug. Mijn advies zou ook zijn ook om eens te raden te gaan bij de Fundatie scheepswerf in Lemmer, met name ook het gebruik van RVS.

Met excuses voor de vertraging van de beantwoording op uw vraag.
Mvg
Hugo de Groot
Moderator FS33
Stroo
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 aug 2013 4:48 pm
Contacteer:

Re: Verroeste kielboutplaten

Bericht door Stroo »

Dag Symon en Hugo,

Ik ben benieuwd naar de oplossing voor de geroeste kielplaten. Ik wil ze bij mijn FS33 ook aanpakken deze winter.

Hartelijke groet,
Wouter Stroo
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast