Lekkage achter wandbedekking

Moderator: amigo

Plaats reactie
Albatrots
Contacteer:

Lekkage achter wandbedekking

Bericht door Albatrots »

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen jaren heel veel lekkages verholpen op mijn friendship maar er is er eentje waar het niet lukt. (Zie foto) Er lijkt water achter de wandbedekking door te lopen en het verzamelt zich tussen het matras en de wandbedekking. In tijden met regen is de wandbedekking continu een klein beetje vochtig. Als ik het matras mee naar huis neem in de winter is er nauwelijks aan de bekleding te voelen dat er een lekkage is, het droogt eigenlijk sneller op dan het lekt. De lekkage is ter hoogte van het schot van de ankerbak. Logische plekken waar het lekt zouden de bouten in de dekrand of de kikker kunnen zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik zie geen manier om het interieur, de kikker of de bouten te verwijderen en als dit niet nodig is zou ik het natuurlijk ook het liefst voorkomen.
20240915_voorpunt.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
amigo
Contacteer:

Re: Lekkage achter wandbedekking

Bericht door amigo »

een lekkage zoeken via een foto is moeilijk daarvoor is onderzoek nodig met een vochtmeter kun je mischien de lokatie van de lekkage vinden anders wordt het per deel nat maken en kijken of er water komt van boven naar beneden dit uitvoeren succes met het zoeken naar de lekkage laat het me weten a;s je het gevonden hebt dan kunnen we andere leden er ook mee helpen groetjes paul weijers
admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Lekkage achter wandbedekking

Bericht door admin »

Stel: de lekkage zit vlak bij de bekleding die nat wordt. Dan komt alles wat in de buurt zit en door het dek gaat in aanmerking om opnieuw te worden gekit. Waarschijnlijk zult je dan toch wat moeten weghalen binnen om de nieuwe kit aan te brengen en de moeren weer goed aan te draaien.

Het is een moeilijke stap om te zetten, maar uiteindelijk zit er niets anders op. Je wilt alles weer terug kunnen zetten en dat zonder schade.

Maar het belangrijkste is weten waar het water vandaan komt.
Het meest extreme wat ik ooit gelezen heb, is dat het water binnen bij het aanrecht boven de vloer uitkwam, en uiteindelijk bleek dat dat water binnen kwam bij een niet goed afgedicht afvoergaatje bij de ankerbak. De boot was dubbelschalig, en het water liep tussen de twee lagen door naar achteren, vermoedelijk het laagste punt.

Succes met de zoektocht en het herstel.
Plaats reactie