Buiskap en Cockpittent
Moderator: admin
Buiskap en Cockpittent
Hoi,
De volgende winter staat en nieuwe buiskap en cockpittent op de lijst.
Iemand tips? Boot staat in Lemmer.
De Vries in Lemmer is een mogelijkheid. Nog een andere?
Bedankt en groetjes
Andreas
De volgende winter staat en nieuwe buiskap en cockpittent op de lijst.
Iemand tips? Boot staat in Lemmer.
De Vries in Lemmer is een mogelijkheid. Nog een andere?
Bedankt en groetjes
Andreas
Re: Buiskap en Cockpittent
Wousend couperus. Prima bij ons gedaan.
Ik heb sinds 3 weken nieuwe buiskap en tent op mijn fs 28. Is gemaakt door zeilmakerij mare uit Heeg. Staat er prachtig strak op. De zijdeuren en achterkant is uitritsbaar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat ziet er fraai uit zeg, mag ik vragen wat dat bij benadering kost?
Met vriendelijke groet,
Barbour
Friendship 28, 1978
Barbour
Friendship 28, 1978
Beste friendshippers,
bedankt for de tips.
Groetjes
Andreas
bedankt for de tips.
Groetjes
Andreas
Ikzelf heb de buiskap nog een kleine upgrade gegeven door er een flexibel zonnepaneel op te plaatsen dmv drukknopen. (demontabel dus). Geheel zelfvoorzienend nu.
Dat ziet er interessant uit met zo'n zonnepaneel. Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Waar vandaan, kosten, montage, opbrengst?
De voorste is 50 Watt, op de buiskap 100. Beide zijn flexibel en overloopbaar. Merk: Sunbeam Nordic flush. Op de garage heb ik het zonnepaneel vast gekit met sikaflex wit, deze is dus permanent. Op beide zonnepanelen heb ik MC4 connector stekkers vast geknipt. (deze zijn waterdicht, deze knip je met een speciale MC tang) Op de omvormer heb ik MC4 connector Y stuk geknipt. Zo kan ik het grote paneel losklikken en opbergen als wij niet varen of in de winterberging gaan. Zonnepaneel gaatjes boren voor de drukknopen, het stof van de buiskap daar gedubbeld en andere stuk drukknoop in gedraaid. Stroomdraad met klittenband afgewerkt en nog een goede accu geplaats met ruim voldoende ah.
Prachtige buiskap constructies hoor allemaal. Zijn zelf ook nog opzoek voor onze FS28. Of verbeteren van een niet zo fraai gemaakte nieuwe kap of weer een nieuwe (pfff wat een geld voor zo'n klein stukje stof), maar niemand verteld wat zo,n mooi kapje kost. Onze koste zonder frame rond de €900,- met een beetje korting omdat hij zelf ook wel zag dat het niet echt fraai was. Dus heel graag prijzen !!!!
ziet er inderdaad heel strak uit, heb zelf net een FS28 gekocht, waarvan de buiskap zowat uit elkaar valt van ellende, dus moet ook nieuw. Ben heel benieuwd wat jullie voor zoiets betaald hebben, maar als jullie het niet in openbaar willen delen hoop ik op een PM
Motto: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan"
Type: Friendship 28, bouwjaar 1978
(eigenaar sinds 16-6-24)
Type: Friendship 28, bouwjaar 1978
(eigenaar sinds 16-6-24)