Goedemiddag
Ik ben Eric en nieuw op dit forum.
Mijn Friendship 26 is gebouwd in 1985 bij Meyer in Balk.
Ik ben eigenaar sinds 1994. Vorig jaar een Bukh ruilmoter ingebouwd.
Nu met groot onderhoud onderwater schip. Bij de kiel tot mijn grote verbazing een deel met kit en andere stukken met epoxy.
Mijn vraag is of dat normaal is of dat de vorige eigenaar er epoxy heeft aangebracht.
Dus….. is epoxy origineel of is kit origineel.
Heeft iemand hier een antwoord op….. ?
Kiel Friendship kitten of epoxy?
Moderator: Reinier
Re: Kiel Friendship kitten of epoxy?
Ik heb een FS 28 uit 1975. Tussen de kiel en de romp zit Butylkit.
De kleur is grijs en zo stroperig dat de verwerking lastig is. Het zit er nog steeds en nieuwe kit aanbrengen is niet nodig.
Omdat het niet uithardt kan het ook niet breken. Dat is wel het geval met epoxy.
Het grote voordeel is dat het elastisch blijft ook als de kiel een beetje beweegt. Daardoor blijft het waterdicht.
De kleur is grijs en zo stroperig dat de verwerking lastig is. Het zit er nog steeds en nieuwe kit aanbrengen is niet nodig.
Omdat het niet uithardt kan het ook niet breken. Dat is wel het geval met epoxy.
Het grote voordeel is dat het elastisch blijft ook als de kiel een beetje beweegt. Daardoor blijft het waterdicht.
Dankjewel voor uw reactie.
Dus die butylkit is origineel.
Ik ga op zoek.
Dus die butylkit is origineel.
Ik ga op zoek.
Kit of epoxy dat blijft toch nog even de vraag..
Ik kwam op internet tegen een nieuw product van De IJsel, namelijk Variobond flex in de naad tussen kiel en romp. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kwam op internet tegen een nieuw product van De IJsel, namelijk Variobond flex in de naad tussen kiel en romp. Heeft iemand hier ervaring mee?