hallo allen,
Mijn zoon heeft als eerste bootje een Friendship 26 gekocht ( ervaring is in the house want we hebben onze eigen first 405)
Ik heb al wat rondgesnuffeld en uiteraard een behoorlijke to do lijst ( eerst veiligheid, dan zeiltechnisch en dan comfort)
Hier al enkele vraagjes:
1 heeft er iemand de juiste zeilmaten? ( voorlijk genua, J maat voor genua en E en P maat voor grootzeil)
of heeft er misschien nog iemand een grootzeil in de aanbieding? Het meegeleverde grootzeil is echt helemaal op.
2. Het kombuis is verplaatsbaar. Waar voorzien jullie de gasbun en hoe voorzien jullie de ontluchting?
3. Hoe voorzien jullie een lenspomp? de bodem is vrij vlak en weinig plaats onder de vloer
4. Het achterstag is op dit moment op een U bout in het midden van de spiegel. Is dat origineel en sterk genoeg of misschien beter splitsen naar de zijkanten en stag in dyneema voorzien?
De maststeun ( gekend probleem) heb ik al bekeken en die is OK. OOk de puttings en boegbeslag is OK alsook de dekrompverbinding en kiel/rompverbinding. Nog zaken waar jullie aan denken?
alvast heel erg bedankt
arik
nieuwe eigenaar friendship 26
Moderator: Reinier