Ten eerste ..Fijn dat dit medium er is! En iedereen een gezond 2019 gewenst. Ik heb helaas een lastig probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren

Ik ben sinds oktober 2018 (na 5 jaren droogstaan door scheiding) weer de bezitter van een zeiljacht nml. Friendship 26 uit 1978 en heb hem vanaf Friesland met mijn zonen naar Huizen gezeild. Dat was een beetje afzien met veel regen op de eerste dag tot Lemmer (staande mast route) Volgende dag via Lelystad lekker gezeild en precies voor het donker in de Haven van Huizen. We hebben we een keer bij de Friese meren in de modder gezeten en bij Naarden even vastgelopen. Het waterniveau was lager dan ik gewend was. De boot was niet te duur en bij aankoop in goede staat en ik vertrouwde het verhaal van de verkoper. Hij zag er binnen en buiten goed uit en rook fris en geen zichtbare lekkage onder de vlonderplanken in kajuit. Helaas ontdekte ik de volgende dag, na aankomst in Huizen, wat water in de ruimte ter hoogte van de wc en wat water onder de linkse bank. Na droogmaken kwam er niet meteen nieuw water, dus ik hoopte dat het regen lekwater was. We waren best schuin gegaan. Dat was ook wel iets via de boutjes achter het wc kastje. De kiel binnenplaten waren daar ook wat roestig (die had ik tijdens mijn aankoop helaas niet gezien)
Na dat de boot op de wal stond zag ik pas na wat wegkrabben van wat antifauling dat er een scheur langs de aansluiting van de kiel zat die was dichtgekit.

(zie bijlage voor fotos)
Welnu , ik wil de kiel laten zakken en laten lassen , maar nu is dit mijn vraag ...
Er zaten een paar bouten zichtbaar aan de onderkant langs de kielopghanging en 1 boutuiteinde was kennelijk al zwak , want ik krabde hem er zo af.
De vraag is : zitten er aan de kiel overal draadeinden? Of .... zijn het losse bouten ? En welke kit moet ik gebruiken? ik zag al dat er PU kit genoemd is ergens anders in dit forum. Welke kit is dat precies? .... Sikkaflex?
Graag advies en alvast bij voorbaat Hartelijk dank!